ЖОВТІ ЧОБОТИ ТІТКИ АНЦІ
РОМАН
-Тьотя, а аткуда дєньгі? - спитала Аня по-москальськи, бо все життя говорила цією мовою. А ще над нею тяжів стереотип їхнього з тіткою давноминулого спілкування.
-Спадок! - пролунало з глибини магазинчика. І вслід жартівливе - говори по-людськи.
Нещодавно Аня здійснила давнішній задум і взяла уроки української. Вона заговорила практично відразу, але соромилася помилок. Це в ній соромилася недосконалості її українська мамина половинка. А друга “соціально заклопотана” курила і вдоволено спльовувала на дитячому майданчику десь в районі московського Мєдвєдково, о, яка промовиста назва… Саме міазми цього району сформували у дівчини глибоку відразу до всього російського, але витравити його було не так просто. Відчайдушна боротьба з “мєдведками” тривала і коли Аня опинялася в якійсь трешовій ситуації, то морщила носика і казала “ здесь русью…”
Дівчина вочевидь мала дар до мов і доволі пристойно говорила англійською, ідеально - французькою і віднедавна після еміграції склала державний іспит німецької мови.
- Ось як так, я все життя мріяла про такий магазинчик, а придбали його ви. Як так?
- Спадок,- вдруге повторила Тереза і визирнула з-під екзотичного дашка над вітриною. Французи вигадали цю заморочку щоб не вицвітав товар на вітрині і звичайно ж від дощу. Такий собі своєрідний капелюх… Магазинчик розташувався в довгому закапелку. Простір був даниною традиції і його організували за принципом уславлених паризьких пасажів. Люди вже давно перестати виходити зі своїх кварталів і зазвичай задовольняли максимум своїх фізіологічних потреб на місці.
Серед цих потреб точно не було капелюхів, але бізнес Терези дивним чином процвітав. Люди - місцеві, мігранти і навіть автайри купували різний красивий непотріб - висліди минулого довоєнного життя. Саме цей малюсінький потічок бартерних товарів, залишків валюти і осяйного офлайн спілкування живив сухорляве тіло тітки Терези. А для цього тіла цілком було достатньо келиха вина, або двох, трьох і … Ну, а ще денний раціон складали декілька бульб, присмачані анемічною зеленню з численних тітчиних вазончиків і кава з кленовим сиропом. Мабуть, цей сироп був якимось фейковим ерзацом, але визначити цього вже ніхто не міг, оскільки парижани після війни не куштували практично ніякої екзотики. Видобуток кави, солі і цукру перетворився на складний квест, як за часів великий трансатлантичних експедицій.
Але все ж основним товаром у магазинчику Терези були не предмети, а оповідки про них. І саме за цим приходили до неї різного роду фізичні і метафізичні сутності.
Власниця магазинчика вигулькнула з таємничих глибин на ощадне осіннє сонце. Після війни власність в Парижі значно здешевіла. Магазинчик чомусь містився в крилі зруйнованого університету, і від цієї архаїчної споруди в кварталі панував дух богемності, проголоді і тонкої безнадії. Тереза побачила, що племінниця тримає в руках відразу два капелюхи, наче таблетки з класичного фільму “Матриця”.
- Нагадайте мені - як буде “шляпа”?
- Калап - сказала Тереза.
- Та ні правильно - “капелюх” - поправила Аня.
- Ні, це справжнісінькі калапи. Такі капелюхи колись носили чоловіки в горах. Та й жінки подеколи.
- Подеколи, - повторила Аня, ніби пробуючи на смак незнайому форму слова.
- Він крислатий, тобто має поли, які захищають і від дощу, і від сонця. Саме ці поли - криси і дали йому ще одну назву, дуже колоритну - крисаня. То який ти візьмеш?
- Навіть не знаю. Вони ж нічим не відрізняються. - Аня крутила на витягнутих руках свої “таблетки”. Її ніжні вишукані ручки, а вона до всього ще була перевченою шульгою, тримали капелюхи дуже правильно, витискаючи вказівним пальчиком заглибинку на тулії - наголовнику.
- А краще бери обидва - вони тобі дуже пасують. - Додала тітка великодушно.
На перший погляд це дійсно були абсолютно ідентичні капелюхи –чорний і брунатний. Інколи в колекцію приходили такі серії. Наче колишній власник не міг обрати щось найбільш підходяще, тому купував відразу два. Або ж інший варіант - модель капелюха настільки пасувала, що їх брали в двох варіантах з незначними відмінностями - колір, стрічка, щоб вони підійшли до різних костюмів. Улюбленим висловом Терези було - “щастя в деталях” і це було правдою.
-Тьотя, що це за маячня. Це якийсь промт для чату, чи як? - Аня прочитала текст і підняла очі.
-Ні, не промт. Поки чат не знає такого слова “калап”.
-Курча, та вже знає, знає. Ви ж його самі щойно навчили, ще й визначення дали. І звідки взялася ця тема про магазин… в університеті? Він ще й слово “Автайри” не знає! До речі, що це за фігня? Хто це?
-Так ти ж сама написала - магазинчик в зруйнованому університеті.
-Так я ж написала - мені приснилося. Це сон!
-Сон - це той самий промт, тільки його пише Всесвіт. І якщо ти перечитаєш оригінал - то знайдеш там використані мною деталі. Щастя в деталях!
“Вы мне сегодня снились: у вас был шляпный магазин в странном заброшенном здании университета. магазин работал пару дней в неделю. я меряла шляпы и приговаривала «я знаю, что у вас дела, но можно вот эту померять?! я быстро!!!» 🤦🏻♀️ Кароч, я у вас купила две шляпы и мы пошли в кафе, и вы там мне сделали блокнот из кленовых листьев. и сказали, что его только надо погладить… 😬 Відредаговано
Классный сон, на самом деле. я даже расстроилась, когда проснулась: шляп-то не оказалось!!”
- Анічка, точніше Анничка, то ти береш капелюхи?
- Беру, - сказала дівчина і одягнула брунатний! Чисто чорний вона тримала напоготові.
-Тьотя, скажіть чесно, ви купите магазинчик, чи ні?
-Хтозна. Може магазин, може щось набагато непотрібне - скажімо, віллу в Італії. Побачимо…
-Хтозна, - зачудовано повторила Аня екзотичне слово..
Далі буде


Our Story
Every website has a story, and your visitors want to hear yours. This space is a great opportunity to give a full background on who you are, what your team does, and what your site has to offer. Double click on the text box to start editing your content and make sure to add all the relevant details you want site visitors to know.
If you’re a business, talk about how you started and share your professional journey. Explain your core values, your commitment to customers, and how you stand out from the crowd. Add a photo, gallery, or video for even more engagement.
Our Story
Every website has a story, and your visitors want to hear yours. This space is a great opportunity to give a full background on who you are, what your team does, and what your site has to offer. Double click on the text box to start editing your content and make sure to add all the relevant details you want site visitors to know.
If you’re a business, talk about how you started and share your professional journey. Explain your core values, your commitment to customers, and how you stand out from the crowd. Add a photo, gallery, or video for even more engagement.













